FC2ブログ

タイトル画像

【 Circulation誌 原文 Ⅱ】

閲覧数:
2022.12.05(15:03) 101



【 Circulation誌 原文 Ⅱ】

(注:以下の和訳は、オラッち or 研究生の意訳です)

◆ RESULTS 結果 ◆

We identified a total of 2794 patients at all 3 locations
who were hospitalized with a principal diagnosis of AMI during the study period,
855 of whom were Pueblo County residents.

我々は、研究期間中にAMIと診断されて入院した全3か所の病院で
合計2794人の患者を特定した、そのうち855人はプエブロ郡の住民であった。

Demographic characteristics of the AMI patients are shown in Table 1.

AMI患者の人口統計学的特徴を表1に示す。

表1:場所別のAMI患者の人口統計学的特徴

表1:場所別のAMI患者の人口統計学的特徴


The distribution of gender by location differed significantly (P=0.003).

場所による性別の分布は有意に異なっていた(P=0.003)。


A higher proportion of AMI patients residing within Pueblo city limits
were females (40.1% compared with 33.3% of those residing outside of
Pueblo city limits and 33.7% of El Paso County residents).

プエブロ市域内に居住するAMI患者の高い割合は女性であった
(プエブロ市外に住む患者の33.3%およびエルパソ郡住民の33.7%と比較して40.1%)。


The mean age of AMI patients in El Paso County was almost 4 years younger
than that of patients within Pueblo city limits (P=0.001).

エルパソ郡のAMI患者の平均年齢は、プエブロ市内の患者の平均年齢よりも約4歳若かった(P = 0.001)。


Table 2 summarizes the total number of AMI hospitalizations preordinance
and postordinance by location and AMI rates per 100 000 person-years.

表2は、10万人年あたりのAMI入院率と場所別および
条例前および条例施行後のAMI入院の総数をまとめたものである。

TABLE 2. Observed and Expected AMI Counts/100 000 Person-Years by Time and Location.
表 2.観測および予想されるAMIカウント/100,000人年(時間と場所別)

表2:時間と場所別の観察により期待されるAMI患者数/100 000人-年

表2:時間と場所別の観察により期待されるAMI患者数/100 000人-年



On the basis of the summary AMI data, a reduction in AMI hospitalizations
was observed 1.5 years after the smoking ordinance was enacted
compared with an equal length of time before the ordinance
among residents within Pueblo city limits
(relative risk [RR]=0.73, 95% confidence interval [CI] 0.63 to 0.85).

要約AMIデータに基づいて、プエブロ市内の住民の間で、
喫煙条例が制定されてから1.5年後のAMI入院の減少が、
同じ期間の条例制定前に比べて観察された
(相対リスク[RR]=0.73、95%信頼区間[CI]0.63〜0.85)。


No significant changes in AMI hospitalizations were observed
among residents outside of Pueblo city limits (RR=0.85, 95% CI 0.63 to 1.16)
or in El Paso County (RR=0.97, 95% CI 0.89 to 1.06) during the same time period.

同じ期間に、プエブロ市外の住民(RR=0.85、95%CI 0.63 ~ 1.16)または
エルパソ郡(RR=0.97、95%CI 0.89 ~ 1.06)の住民の間で
AMI入院に有意な変化は見られなかった。

The decline in AMI hospitalizations per 100 000 person-years within Pueblo was 70.

プエブロにおける10万人年当たりのAMI入院の減少は70であった。


This contrasts with a decline in AMI counts per 100 000 person-years
outside Pueblo city limits of 20 and a decline in El Paso County of
only 3 per 100 000 person-years (Figure 2).

これは、プエブロ市域外の10万人年あたりのAMI数が20人減少し、
エルパソ郡では10万人年あたりわずか3人の減少と対照的である(図2)。





Figure 2. AMI rates per 100 000 person-years for each location
(inside Pueblo city limits, outside Pueblo city limits, and El Paso County)
1.5 years before and after enforcement of the smoking ordinance
within Pueblo city limits.

図2:プエブロ市内での喫煙条例施行前後の1.5年前
(プエブロ市内、プエブロ市外、エルパソ郡内)の10万人年あたりのAMI率。


No smoking ordinances were in effect outside the Pueblo city limits
or in El Paso County.

プエブロ市外やエルパソ郡では喫煙条例は施行されなかった。

To account for the possibility that the 27% reduction in AMI hospitalizations could be offset
by an increase in out-of-hospital AMI deaths, we computed population-adjusted AMI death rates
in 2002 versus 2004 (42/100 000 versus 54/100 000).

AMI入院の27%の減少が院外AMI死亡の増加によって相殺される可能性を説明するために、
我々は2002年対2004年の人口調整AMI死亡率を計算した(42/100,000対54/100,000)。

Because the overlap in AMI death and AMI hospitalization
cannot be determined from administrative data,
the RR of AMI hospitalization within Pueblo city limits was
reestimated assuming a worst-case scenario:
that all fatal AMIs failed to reach the hospital,
and no hospitalized AMI patients died. Even accounting for
this increase in fatal AMIs, the attenuated RR remained statistically significant
(RR=0.77, 95% CI 0.64 to 0.93).

AMI死亡とAMI入院の重複は行政データから判断できないため、
プエブロ市内のAMI入院のRRは、すべての致命的なAMI患者が病院に入院できず、さらに
入院中のAMI患者が死亡しなかったという最悪のシナリオを想定して再推定された。

致死的AMIのこの増加を加味しても、減衰RRは統計的に有意なままであった。
(RR=0.77、95%CI 0.64 - 0.93)。

Figure 3 shows monthly population-adjusted AMI rates per 100 000 persons
for each of the 3 locations
(inside Pueblo city limits, outside Pueblo city limits, and El Paso County)
and the predicted Poisson regression curves.

図3は、3 つの場所 (プエブロ市内、プエブロ市外、エルパソ郡) のそれぞれについて、
100,000人あたりの月間人口調整 AMI 率と予測ポアソン回帰曲線を示している。

図3:毎月のAMI遷移の実際と予測

図3:毎月のAMI遷移の実際と予測


A clear and rapid decline in AMI rates was seen within Pueblo city limits
after enforcement of the ordinance, whereas no significant changes were observed
in the group residing outside the city limits or in the external control location (El Paso County).

条例施行後、プエブロ市内ではAMI率の明確かつ急速な低下が見られたが、
市外または外部管理場所(エルパソ郡)に居住するグループでは大きな変化は見られなかった。


Variability in monthly AMI rates was less in El Paso County,
given its larger population size compared with the other communities.

エルパソ郡の月間AMI率のばらつきは、
他のコミュニティと比較して人口規模が大きいため、より小さかった。

Figure 3. Predicted and actual monthly adjusted AMI rates per 100 000 persons
by location (inside Pueblo city limits, outside Pueblo city limits, and in El Paso County)
illustrate a significant decline in AMI rates within Pueblo city limits after the ordinance,
whereas no significant changes were observed in the group residing outside the city limits
or in the external control location (El Paso County) during the same time period.

図3は、3 つの場所 (プエブロ市内、プエブロ市外、エルパソ郡) の
それぞれについて、100,000 人あたりの月間人口調整 AMI 率と予測ポアソン回帰曲線を示しているが
条例施行後、プエブロ市域内ではAMI率の明確かつ急速な低下が見られたが、同時期の
市外または外部管理場所(エルパソ郡)に居住するグループでは大きな変化は見られなかった。


Symbols show the actual monthly AMI rates, whereas dashed lines show predicted rates
with the Poisson regression model with effects for seasonality,
location, time relative to ordinance enforcement, and the interaction of location and time.

シンボル(小さな〇印)は実際の月間 AMI 率を示し、破線はポアソン回帰モデルによる予測率を示し、
季節性、場所、条例施行に関連する時間、および場所と時間の相互作用の効果を示している。

Tests of linear contrasts between preordinance and postordinance changes:
Pueblo city vs El Paso County, P<0.001;
Pueblo city vs outside Pueblo city limits, P=0.353;
outside Pueblo city limits vs El Paso County, P=0.754.

条例前と条例後の変更の間の線形コントラストの検定:
プエブロ市対エルパソ郡、P<0.001;
プエブロ市 vs プエブロ市外, P=0.353;
プエブロ市外 vs エルパソ郡, P=0.754.


Table 2 lists the postordinance to preordinance RR estimates based on the raw data
and from the final Poisson regression model with adjustment for seasonality.

表2 に、生データと季節性を調整した最終的なポアソン回帰モデルでの
条例施行後からの条例施行前の RR 推定値をす。



The interaction between time and location was significant (P=0.004) even after adjustment for seasonality,
which indicates that mean changes over time differed for the 3 locations.


時間と場所の交互作用は、季節性を調整した後でも有意であり(P=0.004)、
これは3つの場所で時間の経過に伴う平均変化が異なっていたことを示している。


In the principal comparison, the reduction in AMI rate within Pueblo city limits
differed substantially from the change in the external control, El Paso County (P<0.001).

主要な比較では、プエブロ市内のAMI率の低下は、
外部統制であるエルパソ郡(P<0.001)の変化とは大きく異なっていた。


After adjustment for seasonality, the RR within Pueblo city limits was essentially unchanged
from the unadjusted RR (RR=0.74, 95% CI 0.64 to 0.86).

季節性を調整した後、プエブロ市内のRRは未調整RRと本質的な変化はなかった
(RR=0.74、95%CI 0.64 ~ 0.86)。







ウータンのブログ

コーギー・ワンワン_Small_001 NoOneKnows
論文原典 トラックバック(-) | コメント(0) | [EDIT]
<<【 Circulation誌 原文 Ⅲ】 | ホームへ | 【 Circulation誌 原文 Ⅰ】>>
コメント
コメントの投稿













管理者にだけ表示を許可する